fredag 27 juli 2012

Dag 27 Summering

Vid tågbytet i Lund såg jag ett Pågatåg med en stor cykel på dörren. Här i denna del av landet har man fattat att cyklandet hör ihop med tåget.
Till styrande i övriga landet och SJ, Se och lär.
Nu är jag hemma igen efter 210 mils cykling till olika kommuner. Nästa år kommer jag åka tåget upp till Söderhamn, där cykeln är nu. Trampar sen vidare på kommunjakten, kommer då avsluta hemma. Mina egna regler säger att jag måste antingen börja eller sluta hemma, för att det skall räknas. Inget fusk med transporthjälp under jakten, annars kunde jag köra bil till alla kommuner och cyklat en liten runda.
Anledningen att cykla till alla Sveriges kommuner är egentligen bara för att komma på nya vägar. Trampa runt utan mål känns nog ganska meningslöst, tycker jag.
Jag kommer under tiden skriva i bloggen om cykling med jämna mellanrum.

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem igen då för denna gången.
    Kul att du upplevt så mycket fint, träffat så många härliga människor!
    Överraskningar också som du skrev om!
    Hoppas släkten mådde fint och blev glada av att träffa dig.
    Njut nu och vila upp dig en stund innan du ger dig ut på cykel igen!
    Kramar från Vänner i Kalmar län

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Om färden skrev jag igår, ”Trodde jag nästan upplevt allt en cykelåkare kan”. Men det hade jag inte, nu får de lurviga vila. Men till nästa år igen kommer cykeln fram igen, för det kan jag lova.
      Långfärdscyklisten

      Radera