söndag 20 juli 2014

Fleninge Gästgivaregård

Lite krångligt att undvika vajerväg mellan Halmstad och Laholm även om sträckan var bra markerad.
Här kommer jag till Skåne län som ni ser på bilden. Men det är inte landskapet Skåne ni ser här, utan fortfarande Halland. Först en kraftig uppförsbacke och en bra bit efter högsta punkten börjar landskapet Skåne. Men denna del av Halland styrs från Skåne.
Stannade till och vid Fleninge Gästgifwaregård från 1660-talet och band fast min stålhingst. För som ni ser är det "Endast För Hestar, Creatur och Automobiler".

Här slutar årets äventyr bryskt, vägen tar slut. I bakgrunden ser ni gamla E4:an och Riksettan, där jag började årets cykling. Cirkeln är sluten, för här är trafikplats Djurhagshus. En gammal trafikplats utanför Helsingborg där tidigare E4 och E6 mötte varandra. Sedan 1970-talet har trafikplats Kropp ersatt den.
Att jag nu kommit hem betyder inte slut på skrivandet, kommer fortsättningsvis att skriva och följa andras äventyr. Samtidigt skall jag försöka ge råd och bra vägval för cyklister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar