torsdag 17 juli 2014

Huvudstaden Göteborg

Har nu kommit till Sveriges enda cykelstad och tillika cykelns huvudstad Göteborg. Hälsar dig med vördnad, om man förstått innebörden av cykelstad som Göteborg otvivelaktigt är säger man inte att man är det. Här är beviset, bilden visar skyltning till flera olika kommuner. Det enda rätta och det sättet som måste till om vi skall få fler att långfärdscykla i Sverige.

Så ni andra kommuner som bara skyltar till egna bostadsområdet som t.ex. Linköping, släng er i väggen. För vem i fridens namn har nytta av vad er vägvisning? Är det för att era minnessvaga personer skall hitta hem? Skulle jag besöka någon i er kommun, tar jag hjälp av den personen! Som turist måste jag hitta ut igen, eller skall jag gå till ert socialkontor och begära pengar för att jag inte kan komma hem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar