söndag 27 juli 2014

Hemkommen

Nu är det en vecka sen jag kom hem och vädret har verkligen givit mig en ljuvlig värme.
Årets korta tur på bara cirka 185 mil, får jag senare kompensera med en del mindre turer runt i Skåne. På Riksettan upp kom ett par regnskurar, men med medvinden från Ödeshög kom jag till Stockholms län inom fem dygn. 
När jag passerade Huddinge stod det "Varning svag is", så tydligen kom sol och värme precis lagom till mitt huvudstadsbesök. Kom dit lite ängslig för allt våld man förknippat med staden, att det var lördag gjorde mig inte precis lugnare. Men tydligen var det den exakt rätta tiden att uppleva Stockholm, fridfull som i gamla tider. Där fanns bara enstaka bilar så jag hade nästan gatorna för mig själv genom centrum och gamla stan. Barnfamiljer flanerade glatt och sorglöst omkring, inga oroselement störde upplevelserna. Ett bättre minne kunde du "Stockholm i mitt hjärta" inte gett mig, så ett stort TACK SKALL DU HA.
På vägen till vår nations cykelstad Göteborg fick jag känna på lite regn igen, men man smälter ju inte. Framkommen hälsade solen mig varmt välkommen, liksom hela kusten ner till Helsingborg.
När nu molnen kanske tar över, kommer jag efterhand att publicera Riksettan och Rikstvåans sträckning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar