onsdag 16 juli 2014

Ändå tur

Kom på en bra cykelväg mellan Ulricehamn och Borås, skönt slippa bilar för en bit. Vädret har inte varit det bästa de sista dagarna så jag har bara trampat på. När jag kom till Härryda i går kväll började de stora svarta molnen gå till attack. Snabbt in i närmaste skog vid en porlande bäck och slog upp tältet. Sova intill vattenskvalp är ju ingen höjdare, men en närbelägen stor vägs brusande och passerande tåg dämpar de mesta. För säkerhets skull kom ett stort brummande passagerareplan stup i kvarten (bilden) ovanför mitt tält. Sov ändå som en stock tills kyrkklockorna började ringa jättehögt som den skulle väcka döda, klockan sju i minst fem minuter.
Var lycklig att det inte var en campingplats som jag kom till, för då var risken verkligen stor att störas av skrikande, pratande, springande och dörrslagningar, hela natten. Dessutom ryggont, på grund av bilars körning på tältplatsen gör underlaget hårt och ojämnt.
Skall nu ta mig vidare till Göteborg och sen gamla E6:an ner till Helsingborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar