onsdag 9 juli 2014

Semaforen

Får börja med att tacka Birger för hjälpen, med lite frågor längs vägen fann jag till slut Sundbyberg. På centrumet av Solna fanns många åsikter, bland dem jag frågade, men lyckades till slut. Nacka fann jag av en sportig ung tjej som cyklande förde mig dit. Till Bollmora kyrka i Tyresö kommun var det lite krångel, här hjälpte en taxiförare mig.
Därifrån till Gustavsberg i Värmdö kommun var det krångel genom ett vackert naturområde, sen via Saltsjöbaden och Fisksätra.
Där minst sagt förvirrad,
kom
hjälpen som en skänk från ovan.
Detta av en mycket trevlig cyklande tjej i min ålder, som precis som jag älskade friluftsliv. Vi samspråkade under en längre tid,
hoppas innerligt nu bara hon hör av sig. Tack vare henne kom jag snabbt till delmålet, med tips om en båt från Hasseludden till Vaxholm. Här var problemet semaforen, det stod "ge signal åt det håll varifrån fartyget väntas". Först när det kommit några båtar mot Stockholm, ramlade polletten ner.
Nu återstår bara Lidingö som blir min sista kommun jag inte cyklat till.
Det skall vara spännande att se om jag klarar den biten också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar