söndag 13 juli 2014

Visningen ut saknas

Igår kväll tog jag mig till Åtvidaberg, inte den vackra vägen över Ö. Ryd och Björsäter som jag cyklat två gånger tidigare. När jag kom till trevägskorsningen dit, tog jag en ny väg och svängde vänster mot Ringarum några km. När skylten Åtvidaberg 28 dök upp, kom jag in på en mycket vacker väg med många sjöar omkring. Backar undgår man inte, men vägkvalitén var bra. Men vilken väg jag vill föreslå, är svårt att säga.
Vägvisningen för cykel ut till väg 134 från centrum saknas här som i de flesta städer. På turistbyrån fick jag en karta med uppgifter att Bruksgatan förde dit. Med kartan, och namn på tvärgator förstod jag vilken som var Bruksgatan, för någon skylt med det namnet hittade jag inte. När det sen skyltas "Gravkapell", välj den vägen, så slipper du en brant uppförsbacke på den starkt trafikerade väg 35.
Sen hade jag en fin väg 134 framför sig med många vackra sjöar, fram till Kisa där jag är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar