måndag 2 juli 2012

2012 års Kommunjakt

Här kommer fortsättningen på gårdagskvällens blogg, där jag skrev om cykeltesten år 2005. Tror nu Biltema cykeln har förbättrats. Om framgaffeln brister i backen, stannar cykeln sannolikt omedelbart. Med Navbroms, sitter hjulet kvar utan broms och ökar cykelns fart tills den slutligen tvärbromsar. Återkommer senare med fler kommentarer kring Råd och Röns test.
Nu till något roligare, mitt sommaräventyr! För er som följt min blogg i fjor, vet att mitt mål är att ha cyklat i varje svensk kommun. Cykelturen måste antingen börja eller sluta i egna kommunen. Varför detta mål, frågar kanske någon? Egentligen bara för ha ett mål, det är lättare att motivera sig. Bara trampa runt oplanerat, är nog tråkigt.
Nu är målet att cykla färdigt förra årets tur upp till Dorotea, den nordligaste kommun jag inte cyklat i. Nu börjar jag ta mig upp via västra Sverige, det blir lite sicksack för att inte missa någon. Om jag i år lyckas nå Dorotea, skall jag ta mig ner till den plats där min Skeppshultcykel fick framgaffelhaveri. Där utanför Örnsköldsvik, hoppas jag få träffa de tre pojkar som hjälpte mig vid kraschen. Därefter får tiden avgöra om det blir cykel eller tåg hem.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med din resa i sommar!

    /Malin som förra året bloggade för lokalresan.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skall du ha Malin! Du och Sofia med era liggcyklar kommer jag mycket väl ihåg.
      Förstår ni har andra planer i år, men hoppas ni får en skön sommar. Långfärdscyklisten

      Radera