fredag 13 juli 2012

Dag 13 Los

Efter en kall natt i en varm sovsäck kom regnet på morgonkvisten, sökte skydd på ett vandrarhem med en god frukost. Trampade vidare i en kylig motvind, det kändes mer höst än sommar.
I Skattungbyn berättade en äldre man om livet i skogen som ung, skulle vara intressant att spelat in som ljudband.
Furudals café serverade jättestora bakelser med kaffe, bäst att äta upp sig innan jag passerar gränsen mot Hälsingland och därmed Norrland. Regnet undvek jag samtidigt.
På vägen till Voxna, träffade jag dessa tre glada ungdomar på väg från Treriksröset till Smygehuk.
De förtäljde även om Håkan som var på väg samma sträcka, men sen tar sikte på London.





I Voxna var affären stängd när jag anlände vid 20-tiden. Dagsetappen var kort på grund av vätan, beslöt att veva på till Los 5 mil bort. Klockan 23 kröp jag in i tältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar