onsdag 18 juli 2012

Dag 18 Dorotea undret

Nu är kommunen Dorotea i Lappland intagen. Ni som läst min blogg om 2012 års Kommunjakt, såg en bild med järnvägsstationen. Där saknades något på bilden, nu är den kompletterad med min cykel.
Undrets tid är ännu inte förbi, när jag på infarten till Dorotea, möter en långfärdscyklist från Karesuando till Västerås.
När jag år 2009 kom till Smygehuk efter att cyklat på min mors cykel från 1950-talet, genom Sverige. Stod där en okänd man som kört motorcykel ner från Helsingborg för att gratta mig, efter att följt min blogg. Nu visade det sig att denna okända cyklist jag precis möt, var son till den okända mannen i Smygehuk.
Skulle vara kul om någon expert kunde räkna ut sannolikhetsprocenten att sådant kan inträffa.
Resan fortsätter nu österut, till den sista kommunen för i år.

3 kommentarer:

  1. Ja detta är helt osannolikt!
    Men kul!
    Hälsar
    Dennis, från Smygehuk o Arvids pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Dennis!
      Kul höra från dig, jag blev mycket glad att du fotade mig i Smygehuk. Lika oväntat var det att möta din son på cykel här i Norrland, han kom samtidigt på denna lilla bit av E45 där jag cyklade.
      Roligt med överraskar och att han också älskar cykling och verkar ha goda naturkunskaper.
      Långfärdscyklisten

      Radera
    2. Jo Gert
      Det där med goda naturkunskaper kan jag intyga. Arvid är både ornitolog och agronom.
      Dennis

      Radera