torsdag 26 juli 2012

Dag 26 Tåg

Vid passeringen söder om Hudiksvall, påträffade den väg jag använde som cykelbana förra året. Nu var här en ny motorväg, så jag fick trampa på den nu, gamla E4:an. Bra för cyklister att få en bättre cykelväg kring staden. I Söderhamn tog släktingarna emot, alltid lika trevligt att träffas.
Nu tar jag tåget hem och summerar årets fantastiskt händelserika cykelsemester. Trodde jag nästan upplevt allt en cykelåkare kan, kanske är de den bästa förutsättningen.
På tåget ner till Stockholm fick jag ett synnerligt trevligt samtal med en ung (20-25 år) tjej, hon berättade bland annat om när hon var utbytes student i Brasilien. Mycket intressant kan uppenbarligen en tågresa vara.
När jag kommer hem skall jag fortsätta blogga om långfärdscyklister och andra äventyrare. Under vintern hoppas jag kunna fortsätta ge råd, inspiration och skapa dialog med min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar