söndag 17 juli 2011

Tur eller otur

Om vi först dröjer kvar vid ICA i Arbrå. Se vilket gediget cykelställ, undrar om inte detta är det först i Sverige av denna typ, dylika finns i övriga Europa. Här kan du låsa fast cykeln säkert och den står upp trots vinden.Tur eller otur? Detta är dagens fråga!
Mina vänner hemma (som nu fått vatten på sin kvarn) säger ”undvik Söderhamn, cykeln bara pajar”.
Bakgrund: Cyklade ”Sverige runt 2007” och hojen rasade ihop, fick köpa ny.
År 2009 ”I stålfarfars anda”, cykelekrarna behövde repareras.
2011 På grund av jordfästningen, såg jag det lämpligt att få ha min cykel plus packning, hos släktingarna i Söderhamn. Tänkte, skall ta hål på skrönan.
När jag trampade från Arbrå, lossnade en metallskiva över bakbromsen. Fick åka till verkstaden med hjulet, så myten lever kvar.
Men jag tror snarare på ödet, felet skulle ändå uppstått. Tänk då vilken tur jag haft, all den hjälp jag fått av mina anförvanter. Ett stort TACK det är ni verkligen värda, varenda en.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilket bra cykelställ du har hittat!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ett bra cykelställ, jag har sett det på åtminstone ett ställe, vid Stora Amundö utanför Göteborg. Tror jag sett det på fler ställen.

    SvaraRadera