måndag 11 juli 2011

Ketchupeffekten

Ni känner till, först kommer inget, senare allt på en gång. Sen jag körde hemifrån har jag inte sett en enda långfärdscyklist eller äventyrare.
Igår, precis utkommen från Hallsberg kom en man vandrande med packning på ryggen, lika stor som min. Han hade gått från Helsingborg till Oslo och var nu på väg till Stockholm. Därifrån hade han tidigare vandrat längst hela Bottenhavets kust till Helsingfors.
Idag utanför Arboga, kom plötsligt tre polska tjejer med var sin fullpackad cykel på väg till Karlskrona. Jag har trampat genom detta land fram och tillbaka under flera år har bara sett fyra sammanlagt tidigare. En mycket rolig trend, om man i jämställdhetens tidevarv, också ser lite kvinnlig fägring. Kanske kan det också utveckla utformningen av vägar. m.m.
Ser även något nytt här uppe, Herrskogen, men hur går det för damerna då?

Jag är nu i Surahammar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar