onsdag 27 juli 2011

Änglavakt

Hjälmen räddade mitt liv, det är helt klart, sen fanns nog en skyddsängel närvarande. Vad hade hänt om jag kört rakt in i skogen? Jag minns inget från olyckan, bara att det var en kraftig nerförsbacke. Teori, troligen har bromsen slutat fungera och hastigheten bara ökat och ökat.
Jag är kvar på lasarettet i Örnsköldsvik, kanske transporteras jag till hemsjukhus inom kort. Har varit uppe och gått idag, så det blir nog inom kort. Jag har fortfarande ont i ryggen och har svullnader, på flera ställen på kroppen. Men turligt nog klarade jag ögat, men där blev ett djupt jack sidan om. Huvudet (förutom ansiktet) och benen är oskadade, så jag tror att jag kan återställas någorlunda.
Därmed vill jag tacka Norrland för årets cykeltur som ändå gav många trevliga minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar