onsdag 6 juli 2011

Min Trampcykel

Har nu precis påbörjat min cykeltur till Dorotea.
Bilden visar min specialbyggda cykel. Handtagen på styret är vänt så man inte behöver sitta med vridna händer, samt upphöjt för en upprätt sittställning. De ger ökad kraft till benen och skonar ryggen. Domnande armar och smärta i axlarna, är något som många cyklister får, det slipper jag. Vid motvind frågar någon, det blåser medvind ibland och då tar jag igen vad jag förlorat. Sen är det inte stress jag eftersträvar, tar det någon dag längre, vad gör de? Utsikten är förträfflig från cykeln, både på naturen, byggnader, vägen och medtrafikanterna. Lägg märke till flaskhållaren, en bit avloppsrör, här får 1,5 liters flaskor plats. Längst fram en pakethållare, modell större. Slutligen en bred sits, där man sitter mjukt.
Långfärdscyklisten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar