onsdag 7 oktober 2009

Treriksröset 2005 del 11


Jag cyklade sammanlagt 240 mil, turen var på min sida, för inga punkteringar eller andra missöden inträffade.
Jag hade gjort många semesterresor, men aldrig en lika fantastisk och trevlig resa som denna. Ni som läst alla mina bloggar om denna tur, kan nog förstå att jag upplevt mycket, även om jag bara skrivit de större händelserna.
Från Östersjöns blå vatten, Skånes vajande sädesfält, Smålands steniga åkrar, de stora skogarna, Lapplands myrar och sjöar, till snöklädda berg i norr. Den natur vi har i Sverige tycker jag vi skall vara rädda om och bevara. Liksom allemansrätten som gör oss till ett av det friaste av länder.
Måste få berätta om en 75-årig tysk långcyklist jag mötte på återvägen i Karesuando. Han hade cyklat upp genom Finland och ämnade cykla över Norge, Sverige, Danmark och ner till Bremen. Ett levande bevis på en hurtfrisk person.
När jag kom hem hade jag en semestervecka kvar i augusti månad, då åkte jag till Österrike för att cykla. Återkommer med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar