lördag 19 september 2009

Treriksröset 2005 del 3

Vyn norr om Liden, lägg märke till att handduken hänger på torkstället.
Från Svärdsjö tog jag en mindre väg över Gruvberget, där vid en sjö, var en trevlig familj med en liten flicka ca: 5 år. Jag beskrev för dem färden, att min cykel är som en husbil för mig, då frågade flickan ”är det inte svårt att sova på cykeln”?
Sen följde Bollnäs, Delsbo och Stöde, efter Liden kom en liten badvänlig sjö med namnet ”Brudsjön”. Jag såg inga brudar, men när jag lämnade sjön kom en kvinna med två barn. Kunde inte undvika kommentaren, ”här kommer bruden”! Fick då förklaringen till namnet, ett brudpar hade i förgången tid åkt släde över sjön när isen brast och hustrun drunknat.
Vägen fram till Bispgården var mycket storslagen med en dalgång och höga berg längst med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar