lördag 1 augusti 2009

Dag 01 Treriksröset

Cykeln i bussen








Kilpisjärvi, bussföraren delar ut post





Från Treriksröset

Dag 1 - 11,3 mil
Kilpisjärvi-Karesuando

Regnet i går övergick till växlande molnlighet.
Osäkerheten om buss- och båttider var stor i går hos olika personer, men min första uträkning stämde. Bussen avgick kl 13:35 från finska sidan och kom till Kilpisjärvi kl 15:50. Båten till Treriksröset avgick kl 17:00, alla tider svensk tid.
Turligt nog kunde jag starta vid Treriksröset med en vandring runt länderna. Cykeln fick jag ta med för att fotograferas. Två trevliga motorcyklister filmade mig där, plus flera andra.
Vid återkomsten till Kilpisjärvi, fikade vi på en servering, innan jag cyklade en bit.
När jag vilat ett par timmar, var klockan 00:00 finsk tid, alltså den 1 aug, starttid. Jag kände en enorm längtan att få börja cykla. Beslöt trampa ner till Karesuando i den ljusa sommarnatten.
Nu är jag framme, lungt och skönt på vägarna, såg även en del djur.
I morgon hoppas jag nå Vittangi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar