måndag 24 augusti 2009

Hemma, tackar alla

Stålfarfar hade rätt
Han sa "två starka ben, är allt som behövs". Detta har jag bevisligen fått av flera års träning, både genom många cykelrundor och träning på Friskis och Svettis. Hälsotillståndet har även blivit bättre, känner mig minst tio år yngre.
I dag har jag lagt en stor blomsterbukett på mina föräldrars grav, som ett stort TACK till min mor. Dels för lånet av cykeln, för att hon lärt mig så mycket om naturen och att hon alltid pratat om vikten att motionera. Detta är viktiga förutsättningar för att kunna genomföra en långfärdscykling.
Annars har dagen gått åt till att komma tillrätta med vardagen igen.
Får även rikta mig till alla dem som givit mig en trevlig pratstund, visat vägen och bjudit på kaffe. Cykelreparatören i Söderköping som trots hög arbetsbelastning, på en halvtimma fixar ekrarna och riktar hjulet. Turistbyrån i Vännäs som tillåt mig komma bakom disken för att skriva till bloggen och lägga in bilder. Till sist men inte minst, vänner, grannar och ni som följt mig här och kanske givet en kommentar. Alla har bidraget till att jag kunnat genomföra turen, så ett stort TACK till er.
Sen var det roligt att Dennis välkomnade mig till Smygehuk och fotograferade mig. Ni två trevliga motorcyklisterna som vid treriksröset filmade mig, jag har inte er adress, skulle vara roligt att höra av er på gert.data@hotmail.com Den adressen gäller även andra som kanske vill fråga något, men kanske inte kan eller vill lämna en kommentar på bloggen.
Jag återkommer framöver med lite episoder från resan kommande dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar