tisdag 13 juli 2010

Cykeltursplaner 2010

Jag har cyklat genom Sverige i många olika väderstreck, detta gör det svårare att planera ny mål. Älskar detta land för naturen och allemansrättens skull, så utlandet får vänta.
Mål, måste man ha det?
· Tror det, för planeringen är halva nöjet.
· Den ger en också ökad motivering att träna året runt.
Med dessa tankar fick jag en idé! Hur många kommuner har jag cyklat i (räknas inte från bil)? Jo, en del kommuner har jag missat och därmed sevärdheter. Detta medför att jag måste cykla mer i sicksack, men upplevelserna blir inte lidande.
Mitt mål nu är att cykla i alla svenska kommuner, detta gör det också enklare att minnas vart alla större orter i Sverige ligger.
Detta är förhistorien till årets längre tur från Skåne upp till orterna mellan Vänern och Vättern.
Mer om utflykten som jag gjort, kommer inom kort.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Jättekul att läsa om din cykeltur och att du valde att besöka Elgåsens café och färjan Lina i Töreboda!
    Vi håller med dig om att det är toppen att cykla längs Göta kanal!
    Fortsatt lycka till i cyklandet i Sveriges alla kommuner!
    Ann-Catrine och Stig-Göran från Åsebol vid Unden.

    SvaraRadera