lördag 22 juni 2013

Kommunjakten

Kommunjakten som jag cyklat de senaste åren, skall jag fortsätta på nästa vecka om planerna går i lås. Åker då till Söderhamn där cykeln står för vinterförvar. Därifrån skall jag ta mig sicksack neråt genom Sveriges kommuner. Räknar med att i år trampa bortåt 200 mil och därmed besökt nästan alla, fast några gömmer jag till kommande år. Mina regler säger att jag skall antingen börjat eller avslutat cykelturen hemifrån, för att det skall räknas. Inget fusk med transporthjälp under jakten, annars kunde jag köra bil till alla kommuner och cyklat en liten runda.
Anledningen att cykla till alla Sveriges kommuner är egentligen bara för att komma på nya vägar. Trampa runt utan mål känns nog ganska meningslöst, tycker jag.
Jag kommer som vanligt skriva i bloggen korta inlägg vart jag är, bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar