onsdag 9 oktober 2013

Landade på huvud

Södertäljes ishockeytränare Johan Strömwall, har varit med i en cykelolycka. Bakom en skymd häck kom plötsligt en pojke cyklande ut, kollisionen gick inte att undvika. Jag flög ganska långt från cykeln och landade på huvud, axel och knä. Jag slog hårt i asfalten med huvudet, så hjälmen räddade mig från en jättesvår skada. Kanske till och med räddade mitt liv, berättar han. Jag är blåslagen, har skrubbsår och är öm i axel och nacke.
Johan cyklar ofta och säger, det är en bra konditionsträningsform och det är bra mentalt också. I det stressade, pressade yrke man har är det jättebra mental avslappning. Man reder ut tankar och löser problem när man är ute på en cykeltur.
Slutligen på frågan, brukar du ha hjälm? Svarar han klokt, Absolut, det kommer jag att ha i fortsättningen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar