lördag 3 augusti 2013

Sydamerika väntar

Långfärdscyklisten Johannes Mattisson skall inom kort cykla i Sydamerika. Där skall han trampa 6000 km från Lima (huvudstaden i Peru) till Caraccas (huvudstaden i Venezuela), över Anderna (jordens längsta bergskedja), och genom Amazonas regnskog. Han har åstadkommit två väl gjorda äventyr genom Östeuropa tidigare. Pickpack bloggen gör en bra intervju med honom inför färden. Där framgår tydligt att det inte bara blir en spännande upplevelse för honom, utan även för oss som sitter på åskådarplatsen.
Vi håller alla tummarna för en lyckad färd.

1 kommentar:

  1. Jag ser att du lagt länk till min sida om int uppdaterad. Jag tycker jag uppdaterar så ofta det går här i sydamerika. Just nu är jag i Ciudad Bolivar. Har 8 cykeldagar kvar och flyger hem den 22 ov.

    SvaraRadera