söndag 19 juli 2009

Hur jag tränar hemmavid


Jag tar alla chanser att cyklar hela året. Även vid inköp eller besöka hos bekanta, cykelsläpet hänger på ibland. Bil, kör jag bara vid stora transporter.
Ren cykelträning ger jag mig ut på minst en gång i veckan. Det blir flera mil åt gången, ofta med siktet inställt på backar. En viktig sak att tänka på när man skall cykelmotionera, börja alltid mot vinden. Annars riskerar man trampa alltför långt bort och hemfärden tar allt för långt tid.
Sen viktigast av allt, är att röra hela kroppen. Som tur är har vi ett utmärkt Friskis & Svettis där jag bor, med bra ledare. Tränar på gymmet för styrkan och jympa för smidigheten. Har man gjort ett ensidigt jobb, då är det en befrielse med gymnastik. Efteråt är all trötthet och värk i leder borta. Här träffar man också många trevliga människor.
När man rör sig mår man bra, det har jag blivit överbevisad om.

1 kommentar:

  1. Då sitter man här sista kvällen hemma på ett tag. Önskar dig lycka till med din gamla damcykel. Kommer följa dina bravader när jag kommer hem igen!

    SvaraRadera