fredag 4 september 2009

Årets cykelåkare


Samma dag som jag startade från Treriksröset, begynte Paul en 65-årig man från Örträsk söder om Lycksele. Han cyklade på en 8-växlad, in till Smygehuks hamn i söndags (30/8), det var hans först långcykling. Bra gjort, Grattis!!!










Läste i Sydsvenskan om Gustav Cronemans Sverigetur på cykel i år. Han cyklade först till Treriksröset därifrån till Smygehuk. Trampat 480 mil, men fortsätter sen hem till Göteborg. Roligt att läsa, ett stort Grattis!!!














Jag hade egentligen tänkt vänta lite till innan jag berättade att även jag gjorde min "Sverige runt" cykelresa 620 mil, år 2007. Kommer att referera lite från den senare, läs vad tidningen HD skrev
Nedre bilden när jag cyklade över Stekenjokk i södra Lappland en vecka efter midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar