måndag 13 juni 2011

Mina planer för sommaren 2011

Det är många långfärdscyklister ute nu som jag försöker följa. Tillsammans kan vi via nätet lära oss av andras erfarenhet, vägar, utrustning m.m.
Mina planer för sommaren 2011 är att cykla upp till Dorotea i södra Lappland och förhoppningsvis tillbaka (tiden oförutsägbar). Mitt mål är att efter några år, cyklat i samtliga svenska kommuner med ena ändpunkten av turen vid hemmet. Av den anledningen blir det lite slalom mellan kommunerna, vill passera så många som möjligt.
Att ha ett mål med cyklingen underlättar mycket, och motiverar mig att träna hela vintern med bl.a. Friskis & Svettis. Planingen är också halva nöjet med resan, kartan och internet är där ett fint hjälpmedel. Det ena ger det andra för att man skall må bra.
En upplevelserik sommar med många cykelminnen önskar jag er alla.
Långfärdscyklisten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar