fredag 17 juni 2011

Cykling är hälsa

Bilden, Bengt Falke även han på liggcykel, läs mer.
Igår påträffade jag bloggen "Cykla för livet". Bengt Falke heter man som trots reumatism gjort långturer på cykel varje år. Det är med stor ödmjukhet man läser hans blogg och ser hur han har återkommit till livet. Cyklingen hjälper honom att hålla i gång cirkulationen i kroppen, så han mår bra.
Detta påminner mig om en annan långfärdscyklist, Åke från Gävle. Jag mötte honom 2007 på Gotland, då berättade han. För två år sen, var hans ben och armar spjälade efter en bilolycka. Nu cyklade han ca: 1000 mil om året.
Jag har tidigare i min blogg berättat om mina dubbelslag på hjärtat, som efter flera års cykling försvunnet. I förhållande till de andra två nog lindrigare, men nog så besvärande, då man bara kippar efter andan.
Vår gemensamma erfarenhet är, "Cykling är hälsa".
Långfärdscyklingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar