måndag 2 november 2009

01 Sverige Runt 2007

Här skall jag kort skriva om min cykelsemester 2007.
Lördagen den 5 maj startade jag min tur som i princip skulle följa gränsen, realistiskt fick vägar som inte var av typen återvänd, räknas som färdväg.
Begynte mot det sydvästra hörnet, Skanör och Falsterbo av vårt vackra land.
Sandhammaren, var sen ett av tre sydostliga hörn som gästades. Det andra var Torhamn i Blekinge. Öland räknar jag inte som gräns, men Gotland måste däremot rundas, båten i Oskarshamn fick ta mig till Visby. Kom dit söndagen den 13 klockan 24:00, fick orientera mig i mörkret till campingen. Hitta någon tältplats i naturen var omöjligt, men vid denna årstid var där obetydligt med folk. När jag slagit upp tältet, var klockan över ett på natten.
Följ min fortsättning framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar