tisdag 23 augusti 2011

Varför blogga


Denna fråga ställer sig nog någon?


Kortfattat är svaret, göra PR för långfärdscykling, några motiv:


Att.......


· många skall få upp ögonen för cykelsemester.


· jag skall få råd och tips av läsarna.


· läsaren skall få en dialog med mig.


· vänner och hjälpsamma längs vägen, skall kunna se hur det går för mig.


· intresserade skall lära av mina misstag och få tips om utrustning och vägar.


· kommuner/staten skall bi tvungna att skylta vägarna och underlätta för cyklister,


· dem som inte kan/orkar cykla, får en spännande läsning.


· jag får skrivet dagbok.



Vän av ordningen undrar, blogg från sjuksängen, är de inte avskräckande?


Vill inte försköna verkligheten, om man företar sig något, finns också olycksrisken. Är man medveten, kan risken minimeras. Helt undfly faror, skulle vara att stanna i sängen, men vad är livet då värt? Att inte cykla är farligare! Hur många får inte skador av allt stillasittande?



Inom kort tar jag upp en plan att samla namn på alla som cyklat mellan Treriksröset och Smygehuk på en lista här. Den söndriga hojen är på väg hem och förevisas här inom kort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar