söndag 29 juli 2012

Dag 29 Lättjan

Är nu fysiskt hemkommen efter cykellångturen, men psykiskt är jag fortfarande i det underbara Norrland. Lättjan börjar göra sig gällande på ett skönt sätt.
Idag har jag varit och jympat på Friskis & Svettis och träffat flera av mina trevliga kamrater. När man cyklar använder man inte armarna till mer än att hålla i styret. Nu fick dom sträckas högt upp i luften, kände hur påfrestande det vara efter en månads uppehåll. Träningsvärken kommer nog i morgon, man tappar fort spänstigheten i de muskler man inte använder. Vågar inte tänka på hur man hade mått om man inte tränat. Nu kommer armmusklerna snar igång igen och benen måste få fortsatt träning. Målet är ju en god hälsa och att kunna fullfölja min cykling till olika kommuner nästa år.
Följ mitt råd, din kropp måste ha sin träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar